Shout Box!

Shout

Vivie Otto a.k.a Wedzz

Share any things about my lifestyle, sweet memory and my feelings. All just for my beloved friends. See my Profile


About Me

Just ordinary gurl without superpower and born in Kelantan. Just simple lifestyle and happy go lucky... trying to be good muslimah.. well, now studying at MMU malacca.. that's all.. hehe


Social Web

  • RSS
  • Facebook
  • HOME
About

Yahoo! Messenger with Vivie

Chat!

Vivie Otto

a.k.a Wedzz

Assalamualaikum wbt.

Rajin kan budak kenit topup entry kebelakangan ni. Haha, well maklumlah she got her wippy back. And she need someone to talk, mumbling. /deaf

budak susah hati? siapa? vivie ke? well, it can be anybody..everyone.it can be you! yes! you..

Ada benda vivie nak share ,

Untuk sesiapa yang susah hati, tak tenang.. jiwa kacau. hampir gila, nak bunuh spider /waarrggh *takut, tapi xboleh bunuh, dosa. /no

tahu tak, Allah dah janji setiap kesusahan, pasti ada kesenangan. *tahu, kan. you know better than me. macam kita dekat dunia ni. banyak benda yang kita lalui. Tapi kesusahan tu, berakhir dengan kesenangan, cuma masa. Cepat atau lambat. *sabar sikit boleh? /angry

Omputeh ada cakap, beauty is pain. Kenapa? sebab. *alah.. korang pun tahu. nak cantik, ada yang sanggup hoperet! tak ke sakit tu? toreh sana sini /ouch

Dalam quran, kalau nak belek..belek la. /study

surah yang ke 94. teka apa.. *ingat rancangan kanak-kanak ke?

Al-insyirah. ada 8  ayat. bermaksud kelapangan.

here,


kalau boleh belek terjemahan die. /study

Bismillahirrahmanirrahim,

[1]- bukankah kami telah melapangkan bagi mu (dadamu),{wahai muhammad serta mengisinya dengan iman dan hidayah}?

[2]-dan kami meringankan daripadamu, bebanmu {menyebarkan syiar islam}

[3]- yang memberatimu tanggunganmu, {dengan memberikan berbagai kemudahan dalam melaksanakannya}?

[4]- dan kami telah meninggikan bagimu, Sebutan namamu {dengan mengurniakan pangkat Nabi dan berbagai kemuliaan}?

[5]- oleh itu, maka {tetapkanlah kepercayaanmu}bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan.

[6]- bahawa sesungguhnya tiap-tiap kesukaran disertai kemudahan.

[7]- kemudian apabila engkau telah selesai {daripada satu amal soleh}, maka bersungguh sunggulah engkau bersusaha {mengerjakan amal soleh yang lain}

[8]- dan kepada tuhanmu sahaja hendaklah engkau memohon {apa yang engkau gemar &ingini} 


kelebihan surah ni, dari terjemahan pun rasanya semua faham kan?

kalau diamalkan bila settle solat, Allah permudahkan urusan, dan mudahkan segala keperluannya dan dimudahkan rezeki. i.Allah,

Dengan izinNya, Dia akan lapangkan dada kita dan dijauhkan kesusahan dalam urusan. :D Dan dihilangkan rasa jemu,plus mendatangkan sifat rajin dalam mengerjakan ibadat. *sweet kan Dia? /wuu

jika dibaca 9 kali usai solat, Allah kan menjauhkan kita daripada kesempitan hidup.dan mudahkan segala urusan.

FADhILAT,

1. Mempermudah segala urusan dan murah rezeki. Amalkan membacanya 7 kali selepas solat fardhu.

2. Apabila ada sesuatu hajat yang penting, kerjakan solat sunat Hajat atau Tahajjud ditengah malam, dan baca surah ini 103 kali atau lebih banyak menurut kemampuan. InsyaAllah hajatnya akan tercapai.

3. Amalkan membaca surah ini, Insya Allah terjauh dari wabak penyakit panas dan penyakit berjangkit.

4. Untuk mengubati orang yang disengat serangga, baca surah ini kemudian tiupkan kepada pesakit, insyaAllah akan sembuh.

5. Barangsiapa mengamalkan surah ini, nescaya dadanya yang sempit akan dilapangkan Allah SWT.

Caranya:
Dibaca dengan meletakkan tapak tangan kanan di dada sebelah kiri dan ditekan. Kemudian dibaca surah Al-Insyirah 3 kali dan mohonlah supaya dilapangkan dada.

hmm, itu lah dia. jadi, apa lagi!! /shock

*buat terperanjat je..huh. /agry Kadang-kadang diri kita ni, kena tampar baru sedar. Maghrib ni. Adios.
~**~
~*i'm trying my best*~
~*be there*~
~**~

Asslamualaikum wbt.

Vivie, look! what i have here.


Abah and umi  bring me out! celebrating my birthday they said. Alhamdulillah.

Jadi anak tunggal kat rumah ni best jugak. har har har /haha

first of all, abah and umi bring to my favourite place, bookstore. Abah said, i leave you here, and please, be hurry. we are hungry. haha! sure abah. sure.

Hmm, i just grab few books. Tafsir quran, motivation books and novel. thats all. /huu

And then, we run to pizza hut beyybehh!

 

tada! see, pizza hut okay. Abah  melayan aje. /happy i wish i can share this with you.simple but meaningfull.


err, sorry for the 'muka toya'. i dont know how to show a happy face. ;D

~**~
~*dear vivie, from now on. please be my 'ear'.*~
~*so, i'm not feeling lonely*~
~*i will write here when i want talk to someone and there is no one beside to hear me*~
~*i'll tell everything to you*~
~*be there, please vivie?*~
~**~






Assalamualaikum wbt /hi

yes i always happy on this date. because i know somebody will remember my birthday. a few of them. but thats all i need. As i dont have a lot of friend, so, i decide to change a birth date on social network. On social network, it is not a random date i pick. something there. And i wont tell you! /hahaha

Oh, today i am big girl. there's a song. A song i can relate to myself  'Big girl dont cry'. /shy

 

since i will be a 'woman'. I  will do my best to be a real 'woman'.

A woman who able to be a good mother to my child InsyaAllah.
A woman who will bring her husband to jannah.
A woman who will bring he 'abah & umi' to Jannah.
A woman that have a strong heart.
A woman who will be good muslim. InsyaAllah.

As you wish.
I will do my best. /happy

To my parent,
forgive me, for all my sin in this 23 and if god will, still counting.I am sorry in advance.
Thank you umi, for bring me in this world.
I will do my best to be want you want me to be.

to my friend,
i am so sorry, i am not a good friend.
i am sorry if i hurt you. i know, i did. /please

i wish, everyone around me, who know me, May Allah give you successfull life, dunya and akhirat.
i wish, the dream will be always be a good dream.
i wish, you will be a better person inside and outside guys.

Take care, people.

love,
~vivie~
/bye

Popular Posts

Followers