Shout Box!

Shout

Vivie Otto a.k.a Wedzz

Share any things about my lifestyle, sweet memory and my feelings. All just for my beloved friends. See my Profile


About Me

Just ordinary gurl without superpower and born in Kelantan. Just simple lifestyle and happy go lucky... trying to be good muslimah.. well, now studying at MMU malacca.. that's all.. hehe


Social Web

  • RSS
  • Facebook
  • HOME
About

Yahoo! Messenger with Vivie

Chat!

Vivie Otto

a.k.a Wedzz

Wahai Tuhan Kami, berilah kami perasaan takut kepadaMU yang dapat menghalang kami dari kemaksiatan dan berilah kami ketaatan kepadaMU yang menyampaikan kami ke syurgaMU, dan berilah dan berilah keyakinan yang memudahkan kami menghadapi bencana di dunia.”

Wahai tuhan kami berilah kami kenikmatan pendengaran, penglihatan dan kekuatan tubuh badan selama hidup kami dan jadikanlah dia mewarisi kami dan berilah pembalasan kepada orang yang menzalimi kami. Dan tolonglah kami terhadap orang yang memusuhi kami.Dan janganlah engkau jadikan bencana bagi kami dalam ugama kami dan janganlah jadikan keduniaan sebesar-besar cita-citanya kami dan tidak sampai batasan ilmu kami. Dan janganlah Engkau biarkan orang yang tidak menaruh kasihan balas terhadap kami, dapat menguasai ke atas kami.

Wahai Tuhan kami, kami pohon perlindungan dengan nur kesucian ENGKAU dan berkat kebersihan dan keagungan sifat jalal ENGKAU, dari setiap yang datang waktu malam kecuali yang datang dengan baik.” 

Wahai tuhan kami, ENGKAUlah penolong kami, maka kepada ENGKAU kami mohon pertolongan. Wahai Tuhan kami, ENGKAUlah tempat kami menyelamatkan diri, maka kepada ENGKAUlah kami pohon selamat.

Selamatkan kami dari penghinaan dan hukuman siksaMU, ketika malam atau siang, ketika kami tidur atau berada di suatu tempat. Tiada Tuhan bagi kami melainkan ENGKAU demi kebesaran wajah ENGKAU dan kemuliaan kesucian ENGKAU, hindarkanlah kami dari segala kejahatan hamba-hamba ENGKAU, berilah kemudahan kepada kami dengan limpah kurnia dari ENGKAU wahai Tuhan yang Maha Pemurah.

Wahai Tuhan sama ada ENGKAU lembutkan hati-hati mereka untuk kami sebagaimana KAMU lembutkan besi untuk Nabi Daud, dan KAMU menundukkan mereka seperti seperti KAMU menundukkan bukit bukau, gunung ganang untuk Nabi Sulaiman atau pun KAMU lipat balik rancangan jahat mereka supaya berpatah balik ke atas mereka sendiri , dan KAMU hancur leburkan pakatan mereka dan kacau bilaukan kumpulan mereka dan goncangkan pendirian mereka dan, Ya Allah turunkan bendera mereka rapat ke bumi, Wahai Tuhan yang tetap hidup yang mentadbir urusan makhlukNYA, Wahai Tuhan yang mempunyai keagungan dan kemuliaan, sesungguhnya ENGKAU berkuasa di atas tiap-tiap sesuatu.

Ya Allah,Ya Tuhan kami, limpahkanlah rahmat ke atas junjungan kami Nabi Muhammad S.A.W yang dengannya dapat mengubati hati dan menjadikan penawar, menyihatkan badan yang menyembuhkannya, menjadi cahaya bagi pandangan mata dan menyinarkannnya dan limpahkanlah rahmat dan kesejahteraan kepada keluarga dan para sahabat baginda sekalian.” Ya Allah Ya tuhanku aku tak berdaya lagi utk menjaga agamaMU  kerana amat kuat serangan yg datang dari pelbagai cara. Oleh itu aku minta kepadaMU pertahankan agamaMU sebagaimana ENGKAU mempertahankan rumahMU dari serangan tentera Abrahah.   

Wahai Tuhan kami! Perbaikilah hati kami,
hapuskanlah cacat cela kami,
pimpinlah kami ke arah kebaikan, 
hiasilah kami dengan taqwa,
kurniakanlah kepada kami taat setia kepadaMu,sepanjang hidup kami.
Tuhan kami! Jadilah kami ikhlas kepadaMu, syukur kepadaMu,bertawakkal kepadaMu,
taubat kepadaMu,khusyuk kepadaMu.

Wahai Tuhan kami! Sesungguhnya kami mohon kepadaMu,
ketetapan di dalam urusan ini
keazaman di dalam hidayah, 

tolonglah kami mengingat Engkau, 
menyebut namaMu,
mensyukuri Engkau, 
baik ibadat kepadaMu.
Ameen

 

salam dear lavvy.


“There’s always going to be people that hurt you so what you have to do is keep on trusting and just be more careful about who you trust next time around”


**we know verything~stop lying!

Dah dekat final...tapi banyak pula masa nak menaip ni. Otak tengah berat. Vivie nak share ni...rasanya dah ramai tahu..tapi...vivie nak ingatkan diri sendiri untuk lebih hati-hati.

let's start!
jum2!

Cemana nak mengenali samada anda sedang dibohong? Tidak kira lelaki atau wanita, kalau dah kaki pembohong tu kawan baik pun digulainya hidup-hidup. Di bawah adalah tip-tip cara mengenali seseorang itu sedang berbohong. 

Menyentuh hidung 

 Apabila seseorang itu berbohong, tisu-tisu erektil pada hidungnya akan dipenuhi darah menyebabkan ianya membesar. Fenomena ini juga dikenali sebagai kesan pinocchio. Jadi, apabila seseorang bercakap dengan anda dan kerap menyentuh hidung yang tidak gatal, sebenarnya ada sesuatu yang diselindungkannya. 

Menutup mulu

 Ada sesetengah orang meletakkan tangan di atas mulut mereka apabila berbohong. Ini merupakan satu tindak balas automatik yang lahir dari segi psikologi kerana dari kecil lagi sudah dididik untuk tidak berbohong. Apabila mulut mengeluarkan kata-kata dusta, tangan cuba menghalangnya. 

Gagap

 Apabila seseorang yang bercakap lancar dan licin tiba-tiba gagap merupakan tanda-tanda sedang mengalami tekanan emosi. Sekiranya tiada apa-apa petunjuk bahawa tekanan ini disebabkan perkara lain seperti sedih, pilu, marah dan sebagainya, kemungkinan besar orang tersebut berbohong. 

Pergerakan mata

  Orang yang berbohong akan cuba meyakinkan pendengarnya dengan memandang tepat pada mata mangsa. Oleh itu,sekiranya kelipan mata berkurangan dari kadar biasa, ini mungkin tanda berbohong. Sebaliknya, ada juga keadaan dimana sekiranya mata seseorang itu tiba-tiba berkedip dengan banyaknya, ini merupakan tanda-tanda tekanan perasaan yang berkemungkinan disebabkan berbohong juga. Kerlipan mata yang normal sahaja menunjukkan dirinya tidak berbohong. 

Melengah-lengahkan jawapan 

 Orang yang berbohong perlu berfikir sebentar untuk mereka cipta pembohongannya. Berfikir terlalu lama, berdehem, batuk dan sebagainya merupakan tanda-tanda bahawa orang tersebut mungkin berdusta. 

Resah 

Orang yang berdusta kerap gelisah dan mengubah-ubah posturnya. Apabila seseorang yang dalam keadaan tenang tiba-tiba sahaja menjadi resah dan tidak senang duduk apabila berhadapan dengan sesuatu soalan, ini berkemungkinan merupakan bahawa seseorang itu sedang berbohong. 

Kesimpulannya, Sekiranya kita ingin mengesan sama ada seseorang itu berbohong, kita perlu sentiasa memerhatikan air muka dan gerak badannya dengan teliti. Body language sudah boleh menunjukkan sama ada dirinya berbohong atau tidak. Sebarang perubahan dari keadaan normal mungkin merupakan tanda orang tersebut berbohong.

~~**~~
**Vivie Dah dapat jawapan**
**Dah cukup! **
**Lot's of pain**
just wait!
**ada kata-kata ni..."berhentilah menyiasat tentang kebenaran, kerana kebenaran itu menyakitkan**(**bagi side vivie...biar menyakitkan.Asalkan itu adalah kebenaran!!:))
~~**~~

salam dear lavvy,

  
I wasn't going to say anything.... but~
TODAY IS MY BIRTHDAY! 
*12 january *
**from my beloved housemate**
I am still one of those lame people who get super excited for my birthday even though I'm "beyond the age where I should." Who is the crazy person that decided you aren't allowed to be excited on your birthday when you get older? That's ridiculous, I say!
Yay! It's my birthday! 

Thanks to everyone who has sent me some birthday wishes already!

dear vivie~
--------------------------------------------------------------------------
Birthday Blessings

**dapat tengok ja pun jadi~

Instead of counting candles,
Or tallying the years,
Contemplate your blessings now,
As your birthday nears.
Consider special people
Who love you, and who care,
And others who’ve enriched your life
Just by being there.
Think about the memories
Passing years can never mar,
Experiences great and small
That have made you who you are.
Another year is a happy gift,
So cut your cake, and say,
"Instead of counting birthdays,
I count blessings every day!"
----------------------------------------------------------------------

~~**~~
lot's of lavender's love
~**~~


“If your friends give no respond on you, it doesn’t mean she/he do not care about you…”

“Never frown, even when you are sad, because you never know who is falling in love with your smile.. so keep smile…(^_^)”


“Don’t cry because it is over, smile because it happened”


"that maturity has more to do with what types of experiences you’ve had and what you’ve learned from them and less to do with how many birthdays you’ve celebrated"



“Whatever happens, happens for a reason”


~~**lavender's love**~~
**VoIcE oF mY HeArT**

Salam...dear lavvy...it's been long we're not meet rite? what do you feel if someone u trust lied to you? feel so GOOD! damn u! there no point 4 u to lie...big liar! i'm not asking anything to you.then u keep telling me everything...did i ask? NO! Just shut up! and don't waste your time to tell everybody many version of your STORY. please go away from us BIG LIAR! 



**SHUT UP! OR GO AWAY**
**perasaan ketika ini:: gila2, kecewa.**
**TERKEJUT bila kebenaran muncul**

Popular Posts

Followers