Shout Box!

Shout

Vivie Otto a.k.a Wedzz

Share any things about my lifestyle, sweet memory and my feelings. All just for my beloved friends. See my Profile


About Me

Just ordinary gurl without superpower and born in Kelantan. Just simple lifestyle and happy go lucky... trying to be good muslimah.. well, now studying at MMU malacca.. that's all.. hehe


Social Web

  • RSS
  • Facebook
  • HOME
About

Yahoo! Messenger with Vivie

Chat!

Vivie Otto

a.k.a Wedzz

Assalamualaikum w.b.t

"Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakhbar!"


Ayat-ayat penenang diri, ayat-ayat cinta Allah dari al Furqan..membuatkan vivie tersenyum. MasyaAllah.. ketenangan yang sukar diungkapkan dengan kata-kata. SubhanAllah..

**kalamullah

"Whoever does not find comfort in Allah will not find comfort in anything else."

Tulisan Syeikh ‘Aidh al Qarni memang sungguh membangunkan jiwa. Membuatkan vivie berfikir dan mentafsir di sebalik tulisan tersirat yang penuh makna beliau.

Allah, the Almighty is the source of comfort and joy for the believers and those who obey Him, and the Most Beloved to those who worship Him. Whoever finds comfort in Him will be happy and enjoy life. His heart will be at peace and filled with life and love of Allah; whose attributes will live in his conscience and he will always bear the names of Allah in mind.
His mind will be filled with thoughts of Ar-Rahman (The Most Gracious), ar-Rahim (the Most merciful), al-Hamid (the Praiseworthy), al-Latif (the Most subtle and Courteous)…..So, he finds comfort in al-Bari (the Creator) and feels close to al-‘Alim (the All-Knowing)

But finding comfort in Allah does not just happen without hard work and striving for it.It is the fruit of obedience, the result of love.

MasyaAllah. Hidayah itu milik Allah, namun untuk berubah; memerlukan segenggam tabah, biarpun perjuangan ke arahnya mungkin sepahit...ubat batuk?? (emm??)=) demi kemanisan kejayaan kelak, insyaAllah =)


…..
And if you count the favour (Blessings) of Allah, you could not enumerate them
(Qur’an 14:34).

SubhanAllah. Kadang-kadang dalam kesusahan kita alpa akan segala nikmat kurniaan Allah. Nauzubillah!!

Teringat satu kuliah dasar masa vivie cari CINTA di Cameron Highlands....Baca Al-Quran bukan di bulan Ramadhan jer! ramai yang salah faham, bila sebut jer bulan Ramadhan..Baru la nak baca Kalamulllah ni...**bulan lain xdeY nak baca~! kata ustaz...kalau niat hanya baca dibulan Ramadhan....xdapat apa-apa jugak~ :) so, now...betulkan niat~jadikan bulan ramadhan ni sebagai satu permulaan untuk kita terus beribadah di bulan-bulan seterusY! start ur engine! get set! go!! **dalam game nascar masa kecik2 slalu sebut... heehe..

Alhamdulillah, dengan ayat-ayat cinta DariNYA ni...hati terasa macam dibelai....terpujuk...kan3!(^^,).. subhanallah!!

Jom sama-sama hayati ayat-ayat cinta dari Allah dalam kalam suci =)

yuk!!

~~*exhausted*~~
~*balik dari Cameron terus collapse!*~
~*Pujuklah Hati dengan KalamY*~
~*Wanna go back home!!*~

Assalamualaikum...

**happiness!

Salam Ramadhan dear luvly lavvy! lames udah xjenguk cik vivie ni a...selamat xmerajuk..huhu! sangat la xsempat nak update...hmmm..belum terlambat rasaY nak ucap selamat menjalani ibadah Puasa! Topup full ya amalan-amalan..Insya Allah!(^_^) hati berbunga dapat panggilan from king of my heart~!! muahahah!! abah vivie la~:p btw, banyak betol benda jadi sebulan ni a~ hmmm...ada yh happy(^_^)...ad yang sakit hati(~_~)..yang sedih tu~(+_+) hmm biasalah..tp, pape jadi pun...semangat kene kuat!! kan3?? :) esok,20/08/10...vivie exam~ ngee...tatau la boleh jawab ke tak... tawakkal!! I.Allah! wuwu~Pastu p cameron.. Epilog Cinta! Cinta ni best sket..hehe..jeng3!!

**cak!! ni ler...program Cinta I~ wuwuuu

Huhu! Alhamdulillah, sepanjang bulan ramdhan ni..Vivie dapat bangun sahur dengan jayaY..(^_^) hehe...walaupun ada terbangun 5.30..~sempat lagi nak masak tu...sempat oke!

Haiyo!! ni, Vivie nak share sumthing ngan sahabat2 ni..huhu! jum2....

~*BESARNYA makna DOA YANG KITA LUPAKAN*~
semasa kita duduk antara dua sujud...

Dalam tidak sedar setiap hari kita memohon didalam solat kita tetapi sayangnya, kita hanya memohon tanpa memahami... sekadar tersebut dibibir, tetapi tidak tersentuh dari hati kita selama ini..

*Marilah kita mula menghayati doa ketika kita duduk di antara dua sujud semasa solat..

Dengan rendah hati nyatakanlah permohonan ampun kepada Allah...

Rabbighfirli "Tuhanku, ampuni aku"

Diamlah sejenak, buka dada dan diri kita untuk menerima keampunan dari Allah seperti membuka
diri ketika merasakan hembusan angin sepoi-sepoi atau menerima curahan air hujan ketika kita masih kecil

Tetaplah membuka diri kita untuk menerima ampunan Allah, ulangi permintaan itu beberapa kali hingga kita merasakan ketenangan kemudian sampaikanlah permintaan kedua,

Warhamni "sayangi aku "

Diam dan tundukkanlah diri kita untuk menerima kasih-sayang Allah yang tak
terhitung besarnya

Bukalah dada kita seluas-luasnya agar semakin banyak kasih-sayang Allah yang kita terima, ulanglah beberapa kali hingga kita merasa cukup berturut-turut sampaikanlah permintaan2 berikut dengan cara sebagaimana tersebut di atas, satu persatu..

Wajburnii "tutuplah aib-aibku"

Warfa'nii "angkatlah darjatku"

Warzuqnii "berilah aku rezeki"

Wahdinii "berilah aku petunjuk"

Wa'Aafinii "sihatkan aku"

Wa'fuannii "maafkan aku"

Setelah selesai, diamlah sejenaklalu sampaikan rasa syukur kita,

Betapa besarnya nilai sebuah doa ini..sebuah doa yang kita hanya lewatkan begitu sahaja.

Dalam tidak kita sedar selama ini kita seperti sedang berpura-pura memohon sesuatu...
*mohonlah keampunan sepenuh hati*

Sumber - Aidagenit Abd. Rahim


dear luvly lavvy~ <3

~~**~~
~**Ramadhan Is A Mont of ALLAH**~
~**Whose Beginning Is MERCY**~
~**Whose Middle Is FORGIVENESS**~
~**Whose End With FREEDOM FROM FIRE**~
~~**~~


~*Lavender's love*~
~*Perubahan jadual tido!(=_=)!!*~
~*Ase cam kat obersi! TENSION*~
~*Miss Ramadhan Momment Wid Family*~
~*tiket abes*~
~*yay!(=_+)!!*~jangan tego~!! uwaaa!!!

Popular Posts

Followers